20 Ocak 2013 Pazar

Niye ben kısmetsizim ?????

               Tekrar merhaba, daha önce ufak tefek cümlelerle amacımın ne olduğunu size anlatmıştım.Bu da ilk başlığım  vatana, millete, uzaya hatta  tüm kainata hayırlı olsun :D:D. Şu an ailemin evinde yani mutlu yuvamdan sizlere yazıyorum, kıymetinizi bilin :):) Bu sefer size, şu yıllardır dövünüp durduğumuz, bununla da yetinmeyip, kendimizi arabeske bağladığımız bir konuyu konuşacağım. Kısmetsizlik... Her başarısız olduğumuz zaman bu sözün arkasına sığınıyoruz,aslında kısmet denilen bir şey gerçekten var,ama yaşadığımız bir ilişkinin bize kısmet olmaması mı ? Yoksa hatalarımızın sonucu biçtiğimiz bir tarla mı ? Nasıl bir matematik sorusunu çözmenin bir formülü varsa aşk'ı yaşamanın, aşık etmenin, mutlu olmanın da bir formülü var.Kendimizi severek başlayabiliriz bu zaferimizin ilk yolculuğuna,sonrası daha kolay gelecek.Asla ve asla şunu unutmayın; ''Eğer sen kendini sevmiyorsan, başkası hiç sevemez''. Peki kendimizi sevmek nedir? Bunun cevabını istiyorsanız, ilk olarak ben kimim ve şimdiye kadar neler başardım diye kendinize sorun. Başarmak; sizin için önemli olan bir konuda istediğinizi elde etmektir. Sınıfı geçmek, para kazanmak, daha güzel veya daha başarılı olmak, rekabet ettiğiniz birini alt etmek, kötü alışkanlıklarınız varsa en azından birini bırakabilmek,düşünebilmek, hatta yemek yapabilmek, etrafı temizleyebilmek.İşte çember bu kadar daralabiliyor. Para kazanamayabilirsiniz, okuyamayabilirsiniz, belki hiç bir şeye elinize yakışmadığını düşüyorsunuz. Ama bir şeyi yapabiliyorsunuz. Düşünebiliyorsunuz....Yani başarabiliyorsunuz, bir akıl hastası ya da zeka geriliği olan biri değilsiniz. Eğer kendinizi akıl hastası ya da zeka geriliği veren biri olarak görüyorsanız,benden size bir tavsiye; sayfama bir daha girmeyin, bu sizin için bir zaman kaybı ve zeka geriliği olan biri için benim elimden hiç bir şey gelmez. Ama bu iki kategori dışındaki herkesle sohbet edebilir, dertleşebilir, onlara yardımcı olabilirim. Kendimizi sevmek en büyük kısmettir. Şimdi kendinize sorduğunuz sorunun cevabının alalım, en azından bir tane bulabildiyseniz devam edebiliriz. Evet bir başarınızı buldunuz, bu da sizin başka konudada başarılı olabileceğinizi gösterir. Bu bize kendimize sevgi ve saygı duymamız konusunda yardım edecek bir anahtardır. Şimdi bir soru daha sorun; ''Kendimi seviyor muyum?'' Eğer cevap evetse sorun yok, hayırsa sakın endişelenmeyin, size yardım edeceğim.Cevap hayır ise şunu düşünün; Neden ?. Cevap eminim ki çok kısa hatta bir olgu kadar kısa. Nedenleri keşfettikten sonra anladığınız bir şey vardır. Yaptığınız bir hata. Ama şuna emin olabilirsiniz başarısızlık ders alındığında aslında bir başarıdır. Tüm dünya'nın kabul ettiği bir gerçek, herkesin zaman zaman hata yaptığıdır. Evet bende yaptım, zaman zaman bedelini ödedim, bazense şansım yaver gitti yırttım diyelim. Şu an her şeyi düşünmeyi bırakıp, yazdığımı yüksek sesle tekrarlayın; ''DAHA ÖNCE BAŞARDIM, DAHA ÖNCE BAŞARDIYSAM BAŞKA BİR KONUDA DA BAŞARILI OLABİLİRİM,ÇÜNKÜ BEN ÇOK DEĞERLİYİM.''. Kendinizi sevmekte istediğiniz kadar cömert olabilirsiniz, bunun bir sınırı ve ücreti yok... Siz bu dünyadaki en özel kişisiniz, sizin adınızda aynı zaman da aynı görüntüye sahip olan, başka bir kişi daha kainatta yok. Kendinizi severek kalın, kısmetli günler ...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder